Szerszámok házmestereknek - A tökéletes felszerelés a gondnoki feladatokhoz
A jó gondnokoknak sokoldalúnak és technikai mindenesnek kell lenniük. Mert egy háztartásban, irodában vagy épületben mindig akad valami, ami lötyög, elakad, csöpög vagy nem működik megfelelően. Ilyenkor jön a házmester, vagy az épületfelügyelő. Az épületfelügyelőket a vállalkozásoknál és a vállalatoknál általában létesítménygazdáknak nevezik. Vannak azonban olyan kisvállalkozások vagy kereskedők és független cégek is, amelyek gondnoki szolgáltatásokat nyújtanak. A feladatok az egyszerű javításoktól az összetett műszaki koncepciók megvalósításában való segítségnyújtásig terjedhetnek. A tényleges tevékenységek azonban elsősorban a kezelendő ingatlantól és az adott személy képzettségétől függnek. Ahhoz, hogy a létesítménygazdák képesek legyenek ellátni ezeket a sokrétű feladatokat, széles körű szaktudásra, valamint megfelelő és magas színvonalú eszközökre van szükségük.
További fontos eszközök, amelyek nem hiányozhatnak egyetlen házmester eszköztárából sem
A fent felsorolt eszközök elengedhetetlenek a tökéletes gondnoki munkához. A jól felszerelt szerszámosládában fogyóeszközöket is kell tenni. Ide tartoznak a szövetragasztószalagok, szigetelőszalagok, kábelkötegelők, tépőzáras szalagok, valamint különféle kenőanyagok és tömítőanyagok. Hogy pontosan mire van szükség, az mindig attól függ, hogy milyen tevékenységeket kell elvégezni a helyszínen.
Jó stratégia: nagyfokú rendelkezésre állás minimális alkatrészkészlettel
Sok vállalat, létesítmény vagy intézmény organikusan fejlődik. Ez azt jelenti, hogy az épület egyes részei idővel kiegészülnek, a térhasználat változik, és korszerűsítési folyamatok zajlanak. Ennek következtében az épületgépészet és a helyiségek műszaki berendezései nem egységesek. Ez megnehezíti a karbantartáshoz, javításhoz és nagyjavításhoz szükséges alkatrészek és pótalkatrészek beszerzését. Elvileg két különböző lehetőség van, amelyek kombinálhatók is:
Klasszikus tárolás
A hagyományos megoldási megközelítés szerint az összes szükséges árut és alkatrészt az alkatrészraktárban tárolják, és szükség esetén felhasználják. Ez a lehetőség egyrészt gyors hozzáférést biztosít a szükséges alkatrészekhez, de van néhány negatív oldala is. Az alkatrészeket először be kell szerezni, majd ki kell fizetni. Ez szükségtelenül és jelentősen leköti a pénzügyi forrásokat, amelyeket máshol jobban fel lehetne használni. Megfelelő raktárhelyiségre vagy tárolóhelyre is szükség van. A gyakorlatban a raktározásnak csak akkor van értelme, ha a tárolt cikkekre rendszeresen szükség van.
Azonnali szállítás az Ön igényeire szabva
Conrad üzleti ügyfélként bátran nélkülözheti a bőséges alkatrészraktárat. A választható szállítási lehetőségekkel mindig gyorsan kéznél van a megfelelő technológia, még saját készlet nélkül is. Ez a gyors és egyszerű anyagellátás segít Önnek a beszerzésirányítás racionalizálásában.
Az épületekben dolgozó, műszaki szempontból felelős alkalmazottak számára a karbantartással, ellenőrzéssel és javítással összefüggésben különféle dokumentációs követelmények vannak előírva. A dokumentáció szükségessége általában az adott épület összetettségétől, a beépített műszaki rendszerektől, valamint a jogi és ipari követelményektől függ.
Átfogó nyilvántartási kötelezettségek vonatkoznak az elvégzett munka típusára és terjedelmére, például a kórházakban, az egészségügyi intézményekben és a veszélyes anyagokat feldolgozó vállalatoknál. A közigazgatási épületekben, raktárakban és háztartásokban a speciális dokumentációs követelmények ennek megfelelően alacsonyabbak.
A dokumentáció elkészítése jelentős időt vesz igénybe. A Conrad támogatja Önt a jelentések elkészítésében, mivel a beszerzés során nagyfokú átláthatóságot biztosít. Az online áruházban vagy közvetlen megrendeléssel vásárolt minden terméket pontosan időrendi sorrendben felsorol a rendelési rendszer.
Az egyszerű csavaroktól, tisztítószerektől és szerszámoktól kezdve az összetett rendszerelemekig mindig láthatja, hogy melyik alkatrészt mikor rendelte meg és hová szállították, függetlenül a gyártótól. Ezzel rengeteg időt takaríthat meg, és dokumentációs kötelezettségeit is példásan teljesítheti.
Az épületgazdálkodás egyik fontos szempontja a költségek optimalizálása. A létesítménygazdák általában felelősek az épület és a kapcsolódó létesítmények, berendezések és kültéri területek költségeiért. Ez költséghatékony működést, okos megtakarításokat és a megadott költségvetésen belüli megtakarítást jelent.
Az áruk vásárlásakor gyakran felmerül a megtakarítási lehetőség. Még ha a beszerzendő áruk, vagy C-alkatrészek vételára alacsony is, a megrendeléssel és számlázással kapcsolatos adminisztratív munka szükségtelenül megnöveli a beszerzési költségeket.
Webáruházunk hatékony e-beszerzési modelljeivel lecsökkentheti a beszállítók számát és ezáltal a beszerzési költségek is drasztikusan csökkennek.
Gondnokok, a jövő létesítménygazdái
Ma már nem az a gondnok, aki az épületben vagy a cégben kicseréli a meghibásodott izzókat és felsepri az udvart. A feladatkör megváltozott. A modern létesítménygazdák azzal kezdik a munkanapot, hogy bekapcsolják számítógépüket, és távolról ellenőrzik az általuk kezelt létesítmények és rendszerek esetleges hibajelentéseit. Ugyanakkor a kisebb javítások és karbantartások terén is profik. Ha a feladatok nem is feltétlenül munkanapokhoz kötöttek, a változatos tevékenységek rendkívül érdekessé teszik a létesítménygazdák munkáit.