Összes termék
Leggyakrabban vásárolt
Am häufigsten gekauft
A top értékelt termékek
Top bewertete Produkte
Highlights
Útmutatók
Sajnos a multimédia fogalmát még nem sikerült tudományos szempontból meghatározni. Ez annál is inkább meglepő, mivel a multimédiát 1995-ben az év szavának választották. De vajon szükség van-e egyáltalán pontos definícióra?
Szó szerint véve a multimédiát a médiumok sokféleségeként lehetne értelmezni. Más szóval, sok különböző médium kölcsönhatása. A médium pedig alapvetően egy "közvetítő". Ez lehet egy újság, egy könyv, egy tábla, de akár egy elektronikus eszköz is. Ide tartoznak a projektorok, a DVD-lejátszók, a telefonok vagy akár a televíziók és a PC-k.
A közvetített üzeneteket szavak, képek vagy akár számok és hangok formájában továbbítják. A multimédiás alkalmazások egyszerre többféle átviteli formát használnak.
Ez azt jelenti, hogy egyszerre különböző érzékszerveket szólítanak meg. A szem látja a képet, míg a fül hallja a hangokat.
Még a tapintás érzékelése is, amelyet a bőr felületi érzékenységén keresztül rögzítenek, ma már a multimédiás érzékelés kategóriájába tartozik.
Például a struktúrán hordozott hangátalakítók segítségével a zenét nemcsak hallani, hanem az egész testben érezni is lehet.
A multimédia másik jellemzője az irányultság. Ha az információt csak egyirányúan továbbítjuk a küldő és a vevő között, akkor az alkalmazás egyirányú. Ha azonban a vevő képes reagálni az információra, az interakciónak minősül. Ez az interaktivitás olyan messzire mehet, hogy teljes alkalmazások testre szabhatók a felhasználó kívánságai szerint.
Multimédia az iskolában és a munkahelyen
A folyamatosan fejlődő digitalizációnak köszönhetően a multimédiás alkalmazások az élet szinte minden területének szerves részévé váltak.
A játékokkal és szórakozással foglalkozó szabadidős szektor mellett az iskolákban és a munkahelyeken is egyre inkább kihasználják a multimédiás tananyag- és információközlés előnyeit.
Ebből a szempontból gyorsan világossá válik, hogy a Conrad Electronic miért egyesít annyi különböző termékcsoportot a multimédia gyűjtőfogalma alatt. Másrészt, több mint 20 év elteltével a multimédia kifejezés mára szilárdan beivódott az általános közmegegyezésbe.
És valahogy mindenki zsigerből tudja, hogy mit is értünk végső soron multimédia alatt.