Karbantartási tervek gépei és berendezései karbantartásához
A gépek, az épülettechnológia és a termelési rendszerek hosszú élettartamú tőkejavak, gyakran magas beszerzési költségekkel. Ez azt jelenti, hogy az eszközök, rendszerek és objektumok karbantartása és javítása nagy gazdasági jelentőséggel bír.
A rendszeres karbantartás biztosítja, hogy a vásárlást követően az eszközök megbízhatóan és hibamentesen működjenek a tervezett élettartamuk során.
A karbantartás tervezése segít az élettartam jobb kihasználásában, és a nem tervezett karbantartási munkákból adódó kiesések elkerülésében. Gazdasági szempontból a szervizvizsgálatok is relevánsak.
A kopó alkatrészek rutinszerű cseréje alacsonyan tartja a javítási költségeket, miközben növeli a rendszer általános rendelkezésre állását. A megelőző karbantartás is feltétlenül szükséges a gépek üzem- és közlekedésbiztonságja érdekében.
Karbantartási terv – miért van rá szükség?
Eszközök állnak rendelkezésre, hogy a karbantartást időben és a megfelelő mértékben el lehessen végezni. A legfontosabbak a karbantartási és szerviztervek, amelyeket egyedileg készítenek el. A tervek támogatják cégét a gépek, műszaki rendszerek ellenőrzésében és karbantartásában. A karbantartási terv, vagy szervizterv nélkülözhetetlen segítség, amellyel hatékonyan megszervezheti és nyomon követheti a ellenőrzéseket vállalatán belül.
Munkarendként, ütemezésként és ellenőrző listaként szolgál a szerviz, üzemmérnöki, termelési vagy elektromos rendszerek területein dolgozó szakemberek, valamint minden karbantartással és javítással foglalkozó számára.
Az operatív karbantartási és javítási stratégia részeként a karbantartási tervek lehetővé teszik a vállalatok számára a szükséges folyamatok megtervezését és végrehajtását. Lerövidítik a szervizidőt, és segítenek az ellenőrzések és a feladatok hibamentes elvégzésében.
A szerviz- és karbantartási tervek emellett gyors választ adnak a hibákra, és segítséget nyújtanak az dolgozóknak az eszközök átalakításához, vagy a rendszerkonfiguráció megváltoztatásához. Oktatási eszközként a tervek lerövidítik az új szervizesek képzési szakaszát, és segítik a külső karbantartó szerviz szakemberei megrendelését.
Vállalaton belül a tervek a rendszer lelkiismeretes karbantartásának bizonyítékaként szolgálnak a vezetőség, a felügyelők és más osztályok számára. Vállalaton kívül a tervek segítik a gyártókkal, külső szolgáltatókkal vagy biztosítótársaságokkal szemben fellépő szavatossági és visszkereseti igények érvényesítését.
A karbantartási terv vagy a szervizterv felsorolja egy eszköz vagy rendszer összes tervezett karbantartását az adott gyártó vagy az Ön vállalatának specifikációi szerint. Ennek érdekében a terv lényegében tartalmazza az eszközök, rendszerek és modulok listáját, amelyek esetében rendszeres ellenőrzésre van szükség.
A karbantartási terv általában pontos információkat tartalmaz az egyes üzemeltetett gépekről, mint például a név, a hely, a vásárlás időpontja, a használat és/vagy futási idő, valamint a szervizintervallum típusa és terjedelme. A terv tartalmazza továbbá az utolsó karbantartás időpontját és a következő karbantartás tervezett dátumát, a felelősségeket, a szerviz kapcsolattartót és egyéb, az Ön cége egyedi szervezeti felépítéséhez igazodó információkat.
A szervizterv szempontjából különösen fontos a részletes információkat tartalmazó munkaigénylés a tervezett karbantartási munkákról és a figyelembe veendő ellenőrzési pontokról. Ezek a készülékek és funkcióik kialakításából, a használat típusából és az igénybevételből, a gép kopásából és korából eredő tényleges igénybevételből adódnak.
Az állapotrögzítés és -diagnosztika részeként az átvizsgálás elsősorban olyan alkatrészeket ellenőriz, tisztít és szükség esetén cserél, amelyekről ismert, hogy az anyagok kopása jellemző rájuk. Az ellenőrzés olyan részekre is kiterjed, amelyekhez segédanyagokra, például kenőanyagokra van szükség, vagy amelyek biztonsági szempontból fontosak.
További okok is vannak arra, hogy bizonyos szolgáltatási feladatok elvégzését belefoglalják a karbantartási tervbe. Ide tartoznak a jogi előírások, a higiéniai és ökológiai szempontok, a cégspecifikus követelmények, valamint a gazdasági megfontolások és az üzemeltető személyzet biztonsága.
Azok az idők azonban már elmúltak, amikor a karbantartási terv csak papírformában létezett, és legrosszabb esetben a fiókban pihent. Manapság gyakran Excelben készítenek listákat, amelyekben az egyes pozíciókat felsorolják, vagy házon belüli adatbázis-rendszereket, például SAP-t használnak. Erre a célra az SAP szoftver egy karbantartási modult kínál, amelyben minden pozíciót és objektumot tartalmazó karbantartási tervek készíthetők.
Minden karbantartási terv pontos karbantartási utasításokat tartalmaz, például arra, hogy mely eszközöket kell használni az ellenőrzéshez vagy a munkamegrendeléshez, melyekhez van szükség kalibrálásra, és mely alkatrészeket kell cserélni.
A karbantartási terv eredménye ezután az a karbantartási program, amelyet a szervizszakembereknek el kell végezniük.
A jól menedzselt karbantartási terv bejegyzései biztosítják, hogy minden gép vagy rendszer a megfelelő kezelést és a megfelelő pótalkatrészeket kapja.
A karbantartásért felelős személy dokumentálja az elvégzett ellenőrzést, az intézkedés eredményét és a kicserélt alkatrészeket. A karbantartási terv bejegyzéseinek a kettős ellenőrzés elve szerinti, felettesek vagy vezetők általi ellenjegyzése biztosítja a szolgáltatás minőségét. Ha szükséges, a minőség biztosítása érdekében hasznos lehet egy másik dolgozóval ellenőriztetni az elvégzett karbantartási intézkedéseket.
A gépek és rendszerek tervezett élettartama alatti karbantartási költségek jelentős gazdasági tényezők, optimalizálási lehetőséggel. A karbantartás részeként szükséges C-termékek közé tartoznak a gép- vagy rendszerspecifikus alkatrészek, kopóalkatrészek, tisztítószerek, kenőanyagok, valamint a karbantartás részeként szükséges szerszámok és segédeszközök.
Gazdasági okokból egyre több cég mond le az alkatrészek költséges tárolásáról. Ehelyett a munkához szükséges alkatrészeket szükség szerint rendelik meg, általában rendszertelen rendelési gyakorisággal és különböző beszállítóktól. A C típusú alkatrészek önmagukban gyakran csekély anyagi értéket képviselnek. A megrendeléshez kapcsolódó tranzakciós és logisztikai költségek azonban gyakran meredeken felfelé hajtják a tényleges alkatrészköltségeket. Célszerű megvizsgálni a C alkatrészek jelenlegi költségszerkezetét.
A minimális karbantartási költségek költséghatékony, megbízható és gyors beszerzési forrást igényelnek a szükséges alkatrészekhez. A szerviztervek és karbantartási tervek képezik a hatékonyabb pótalkatrész-rendelés alapját. Ebben van megnevezve minden olyan termék, amelyre szüksége van az Ön cégénél lévő gépek karbantartásához, szervizeléséhez és javításához. Már csak egy megfelelő, egyetlen forrásból származó beszállító hiányzik, akivel pénzt takaríthat meg. És itt jön képbe a Conrad: Ipari partnerként és a lehető legnagyobb rugalmassággal és függetlenséggel rendelkező hivatalos forgalmazóként a Conrad személyre szabott szolgáltatási és beszerzési megoldásokat, valamint folyamatosan bővülő, minőségi termékválasztékot kínál..
A Conrad beszerzési rendszerében Ön és csapata elektronikusan, gyorsan és kényelmesen rendelheti meg az összes szükséges fogyóeszközt és árut - a kívánt szállítási időpontban a kívánt szállítási helyre. A vállalata egyes folyamataitól függően, ha szüksége van rá, a beszerzési osztály bevonásával vagy anélkül is megrendelheti a szükséges termékeket. Ha szükséges, Ön és munkatársai bármikor személyes támogatást kapnak a Conrad termékszakértői csapatától.
A Conrad széles termékválasztékot kínál, amely optimálisan az Ön igényeire van szabva, és választhat erős, tanúsított minőségi szabványokkal rendelkező márkák közül is. A termékek magas rendelkezésre állása és a közvetlenül arra a telephelyre történő szállítás, ahol az alkatrészekre szükség van, rövid szállítási időket biztosít, és minimálisra csökkenti a logisztikai erőfeszítéseket a vállalatnál. A megrendelés státusza bárhol, bármikor lekérdezhető.
A Conradtól a beszerzés magas automatizálási fokkal, ellenőrzött módon történik meg. Közvetlen rendelés esetén a jól ismert termékek pillanatok alatt bekerülnek a kosarába. A határidős- és lehívásos megrendelésekkel előre megtervezheti szállításait az igényeinek megfelelően. A Conrad Smart Procure intelligens beszerzési megoldással leképezheti vállalata szokásos beszerzési folyamtait egy elektronikus bevásárlókosárba.
Ha munkatársai a saját beszerzési rendszerüket használják, akkor a Conrad e-közbeszerzési szolgáltatása érdekes lesz az Ön számára. A Conrad így a B2B ügyfelei számára saját igényeikre szabott digitális katalógusokat biztosít.
Bármelyik rendelési változatot is választja: Ha a Conrad az Ön üzleti partnere, csökkentheti az árubeszerzéssel kapcsolatos koordinációs erőfeszítéseket és folyamatköltségeket is. Pontosan betarthatja karbantartási tervét, és hosszú távon rengeteget takaríthat meg.
A karbantartási tervek dinamikusak
A termelési rendszerek, a hozzájuk tartozó üzemi erőforrások, üzemi folyadékok, interfészek és szoftverkomponensek folyamatos fejlesztések alá esnek. Ennek megfelelően a műszaki rendszerek gyártói folyamatosan hozzáigazítják készülékeik karbantartási előírásait a műszaki újításokhoz vagy a megváltozott alkatrészekhez. Ügyeljen arra, hogy a módosított gyártói specifikációkat időben építse be karbantartási terveibe. A karbantartási táblázatokban szereplő szerszámlistákat és a kopóalkatrészek áttekintését is hozzá kell igazítani az aktuális gyártói előírásokhoz.
A karbantartás tervezése a zökkenőmentes működés alapvető eleme. A kockázatos leállások csökkennek, és kiterjedt dokumentáció áll rendelkezésre a szükséges munkákhoz, feladatokhoz és intézkedésekhez. Ez a dokumentáció fontos a munkeerőigény, az időigény és a szükséges pótalkatrészek beszerzésének megtervezéséhez. Így az Önök előtt álló munka gyorsan elvégezhető anélkül, hogy azzal vállalat folyamatait és funkcióit jelentősen megzavarnák.
Ezenkívül mindig rendelkezésére áll egy aktuális áttekintés a rendszeres időközönként felmerülő karbantartási költségekről. Azonnal felismerheti, ha egy gép vagy rendszer karbantartási költségei kívül esnek a szokásos tartományon, és lehetősége nyílik reagálni, mielőtt egy közelgő költségrobbanás bekövetkezne.